torsdag den 25. oktober 2012

Små kyllingefrikadeller med citron og koriander




Citron i frikadeller er stærkt undervurderet.



Vi begynder (ca. 25stk)

  • 400g hakket kyllingekød
  • skræl fra 1 citron
  • 1 tsk tørret koriander
  • 1 tsk paprika
  • 1 tsk salt 
  • Et nip peber 
  • 3 spsk havregryn
  • 2 spsk mel of your choice - jeg brugte majsmel (fordi det stod forrest i skabet)
  • Olivenolie på panden din

Ps. Jeg er i en safranfase, hvorfor der er safran i disse deller. Har din søde mor ikke købt lidt safran med hjem til dig fra Spanien, så frygt ej. Just go safran-free.

Trin 1.

Bland alle ingredienser i en skål til du får en lige præcis ikke klistret fars.




Køkkenlir. Jeg er forelsket. I http://www.hwl.dk/ i Kødbyen. Sidst jeg tilfældigvis endte derinde fandt jeg den smarteste dims til mit køkken. 

Riv et fed skråt henover de små dupper og du får hvidløg for alle pengene. Ja, tak.


Form nu farsen til den ønskede størrelse frikadelle og steg dem til gennemstegt med en sprød, brunlig skorpe. Jeg former farsen med en spiseske i hånden.


Når du mistænker de er færdige, så tag blot en enkelt af panden. skær over og smag.

Bon appetit!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar