tirsdag den 24. juli 2012

Bananbrød

Vi bliver ved bananerne.
Især fordi jeg lige har været i Berlin en uge og kom hjem til 6 utroligt modne og ready-to-bake-bananer. What's a girl to do.






Ingredienserne

100 g smør eller ca. 80g madolie. Jeg brugte sidstnævnte. Nogle havde spist mit smør.
50 g sukker
50g brun farin

1 æg
4 modne bananer
½ dl mælk (jeg brugte soyamælk)
1 tsk vaniljesukker

1 tsk bagepulver
225 g hvedemel

50-100g gryn (jeg brugte ruggryn, havre er lige så mums)
1 tsk kanel
1 nip salt


Bland smør (olie) og sukker til en cremet masse. Tilsæt ægget og rør godt sammen.



Tilsæt de moste bananer, mælk, gryn og de tørre ingredienser.



Rør (igen) godt rundt.

Smør en form og hæld dejen i. Stil brødet midt i den forvarmede ovn.





Bag 45 min. ved 180 grader. Brødet vil være en smule klægt. Det er lækkert. Det klæge.



PS.
Brødet har højt hår og er super flot lige når du tager det ud af ovnen. Tag det ud af formen og lad afkøle på en rist. Jeg lod det semiafkøle i formen og brødet faldt i højden.
PPS.
Min mor har altid sagt at det er det indre der tæller.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar