lørdag den 3. marts 2012

Muffins med müsli

De her muffins er grove og sødlige i smagen. Ja, tak!

Ingredienser

2 æg
1 stort revet æble eller 2 små
1 dl youghurt natural
2 spsk olie - neutral smag. Jeg brugte solsikkeolie.
2 dl hvedemel
1 dl grahamsmel
1 dl rugmel
1 dl grovhvalsede havregryn
2 spsk hørfrø
1 god håndfuld store rosiner
1 tsk kanel med top
1 tsk kardemomme
2 tsk bagepulver
1/2 tsk groft salt


To do-list


Jeg finhakker et stort, fint, rødt æble i mit ynglingskøkkeninstrument, Le Hakker.
Pisk æggene et minuts tid med en gaffel. Æblestrimler, mel, havregryn, youghurt og krydderierne blandes rundt i en skål.



Fordel den let luftige og let klistrede dej i din muffinsform og bag i en forvarmet ovn på 180-190 grader i ca.20min.



Når du tager dem ud af ovnen, vil de være fugtige at røre på, og skal stå og køle af og tage ordentligt form 10min inden du sætter tænderne i.


Qúe aproveche!

Variation:
En gulerod kan også til tilsættes eller nødder. Jeg tænker mandler vil være et lækkert plus. Jeg pyntede med græskarkerner. Pynt med kanel og sukker, hvis de skal spises til kaffen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar