lørdag den 26. maj 2012

Rabarberchutney


Min far har fået have og jeg har fået friske rabarber.
Hvad stiller en bypige så op? Jeg laver da rabarberchutney - én med og én uden stjernelækker stjerneanis.







Ingredienser




  • 700 g rabarber
  • 1 æble
  • løg
  • 2 spsk smør
  • 500 g sukker
  • stænger kanel
  • en knivspids safran
  • 1/2 tsk stødt kardemomme
  • 6 spsk vand
  • 1-2 tsk sambal oelek


  • And then....

    Skær rabarberne og æble i skiver. Pil løg og hak groft. Svits rabarber, æble og løg i smør i en gryde. Tilsæt sukker, kanelstang, krydderier og vand.




    Lad det koge uden låg i 20-30 min. til det bliver tykt. og lækkert Rør af og til. Smag til med sambal oelek.



    Jeg lavede en portion hummus, stegte bacon sprød på panden, stegte en hel kylling med smør/salt/peber/hvidløg og lavede kyllingesandwich til at akkompagnere min jomfruchutney. Que ricoooo!!


    Et voilá



    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar